joi, 31 octombrie 2013

Tartacuta si Capsunica

Prima data cand am fost pusa in fata "Sarbatorii de Halloween" a fost acum cativa ani. Puiul de Bufnita era doar un Pufusor de doi ani si o schioapa. Alesem o gradinita particulara, singur care ne acceptase cu alergiile alimentare pe care le avea. Iar pentru ca era o grupa de engleza, programa lor era adaptata dupa cea americana. In timp ne-am convins ca nu e acela drumul nostru si ne-am gasit locul.

Eram la inceput de drum si mi-a fost greu sa inteleg eu in primul rand ce se petrece. Si atunci m-am pus pe citit. Intre timp am descoperit ca multe popoare ale lumii au "sarbatori ale luminii". Spre exemplu, in calendarul ortodox gasim Luminatia, in cel catolic intalnim sarbatoarea Sf. Martin sau hindusii au asa numita Diwali. Sunt foarte sigura ca la o cercetare mai atenta as gasi mult mai multe exemple.   Apoi am inceput sa caut cum sa ne sustragem de la Halloween, reusind sa pastram partea de amuzament insa fara sa o adoptam. Asa ca am inceput sa radem de toate acele orori. Fantome in chiloti cu inimioare, dovlecei pitici nesculptati, doar cu ochisori mirati, ghirlande de lilieci colorate, teatru de umbre facut cu manutele. Nimic inspaimantator. 

Ei, dar vorba lunga...Sa ne intoarcem la cei doi prieteni ai nostri: Tartacuta si Capsunica. Am cumparat dovlecii si i-am adus in Scorbura. A doua zi urma sa avem petrecerea asa ca aveam nevoie de decoratii.

 Materiale:

  • dovlecei
  • carioci
  • confetti
  • lipici
  • ochisori rotitori
Am facut mai intai cateva incercari. Singurul nostru plan era ca nu doream sa ii sculptam.




 Puiul de Bufnita a fost foarte impresionat de idea in care dovleceii aveau "tuslica". Asa ii spunem noi la suzeta, desi nu a avut niciodata :) Asa ca Tartacuta s-a ales cu una. Forma de la baza ei am realizat-o cu un perforator mai mare, la fel si gaurele specifice. Iar partea din mijloc este de fapt banda adeziva din hartie mototolita. 
  Urma la rand Capsunica.
 Despre Capsunica stiam doar ca are ochelari, dar nu are si urechi. Nu erau importante, cred. Are ochi mari, verzi si brate lungi, numai bune pentru imbratisari. La final a aparut si un zambet.
Tadam! 


Tartacuta
Capsunica
 Le-am adaugat si doua fundite din rafie si am incheiat cu o sedinat foto.



 In loc de cocluzie: Daca NU am invat despre Bau-Bau, de ce sa luam in serios Halloween-ul? Trebuie gasit un echilibru in toate.
Foto: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.481059085342125.1073741895.211837122264324&type=3&uploaded=14

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu